Friday, February 27, 2009

戰士信條 A Warrior's Creed

上陣以必勝之雄心~ 必能全身而退
作戰時抱著破釜沉舟的必死心態
妳定能活著歸來
茍有一絲僥倖求存之心
必將死於陣前

離家決志不歸~ 必定安然返抵家門
茍有回家一絲盼望
便送妳上不歸之路

我沒有自由 : 我將醒覺作為我的自由
I have no freedom ~ I make awareness my freedom

我沒有力量 : 我將自然的韻律作為我的力量
I have no power ~ I make the rhythms of nature my power

我沒有威信 : 我將誠實作為我的威信
I have no authority ~ I make honesty my authority

我沒有敵人 : 我將冷漠與不關心作為我的敵人
I have no enemies ~ I make indifference and carelessness my enemies

我沒有朋友 : 我將天地作為我的朋友
I have no friends ~ I make the earth and sky my friends

我沒有規條 : 我將自發性和適應性作為我的規條
I have no rules ~ I make readiness and adaptability my rules

我沒有戰術 : 我將準確的行動作為我的戰術
I have no tactics ~ I make appropriate action my tactics

我沒有戰略 : 我將虛與實作為我的戰略
I have no strategy ~ I make emptiness and fullness my strategy

我沒有盔甲 : 我將平靜與直覺作為我的盔甲
I have no armor ~ I make stillness and intuition my armor

我沒有武器 : 我將勇氣與警覺作為我的武器
I have no weapon ~ I make courage and alertness my weapon

我沒有盾牌 : 我將崇敬作為我的盾牌
I have no shield ~ I make reverence for life my shield

我沒有軍服 : 我將溫柔與同情作為我的軍服
I have no uniform ~ I make gentleness and compassion my unifrom

我沒有勝利 : 我將和諧與均衡作為我的勝利
I have no victories ~ I make harmony and balance my victories

我沒有報酬 : 我將淚與笑作為我的報酬
I have no rewards ~ I make tears and laughter my rewards

我沒有家 : 我將當下作為我的家
I have no home ~ I make the present moment my home

我沒有生與死 : 我將呼吸的起伏作為我的生與死
I have no life or death ~ I make the tides of breathing my life and death

No comments: